Prof. Gabriela Knoblauch

21/03/2016 | 19:39
Compartilhar

Comentários: ANAC Inglês 2016

Hi, guys!

 

Saiu o tão esperado gabarito da ANAC. Espero que tenham feito boa prova! :) 

Quem estudou comigo não passou aperto. O vocabulário técnico foi todo visto em nosso curso!

 Mas vamos ao que mais interessa: Possibilidade de recursos. Sem chance, pessoal! A prova foi tranquila, com textos curtos e as questões estavam todas redondinhas.

 

Seguem os comentários:

 

PROVA - ESPECIALISTA EM REGULAÇÃO DA AVIAÇÃO CIVIL - ÁREA 1

 

Forecast lowered for air travel on slower China growth

 

A weaker global economy — and a slowdown in China — will likely dampen some of the growth in air travel over the next two decades.

 

The International Air Transport Association says the number of airline passengers is expected to double to 7 billion by 2034. That figure marks a decrease from a prior forecast of passengers totaling 7.4 billion in 2034, reflecting lower economic growth in China that will be likely to reduce demand for travel and potentially limit airplane orders for manufacturers Boeing and Airbus.

 

Despite the lower forecast, China is expected to add 758 million new passengers for a total of 1.2 billion flyers. Those gains would likely mean that China surpasses the United States as the world’s largest passenger market by 2029.

 

16- According to the text, a reduction in word economic growth means that

 a) the USA will continue to have more air passengers than China.

Em 2029 é provável que a China ultrapasse (surpass) os EUA em número de passageiros.

 b) air travel will decrease faster in China than anywhere else.

O texto não faz essa afirmação.

 c) travel by air will not grow as fast as previously predicted.

A weaker global economy — and a slowdown in China — will likely dampen some of the growth in air travel over the next two decades.

Uma economia global mais fraca - e uma desaceleração na China - provavelmente irão reduzir parte do crescimento das viagens aéreas ao longo das próximas duas décadas.

=

travel by air will not grow as fast as previously predicted.

viagens de avião não vão  crescer tão rapidamente quanto previsto anteriormente.

DAMPEN: refrear, amortecer, abafar, reduzir 

 d) it will take two decades to get back to current air travel rates.

O texto diz que a previsão (forecast) de crescimento para as próximas 2 décadas foi reduzida. Contudo, não afirma que nesse período as viagens de avião retornarão às taxas atuais. Notem que as viagens aumentarão, mas não na quantidade anteriormente prevista.

 e) fewer people will join the International Air Transport Association.

O texto não faz essa afirmação.

  

17- It can be inferred that the annual number of passengers traveling by air is now around

a) 3.5 billion.

The International Air Transport Association says the number of airline passengers is expected to double to 7 billion by 2034.

Se o número de passageiros vai dobrar (double) para 7 bilhões, hoje o valor é de 3,5 bi.

 

18- Paragraph 2 indicates that aircraft manufacturers would be wise to expect

 e) lower output of planes than previously forecast.

… that will be likely to reduce demand for travel and potentially limit airplane orders for manufacturers Boeing and Airbus.

Se é provável (likely) a limitação de pedidos de aeronaves (airplane orders) aos fabricantes (manufacturers), é inteligente que eles esperem uma menor produção de aviões (lower output of planes) do que o que foi previsto antes.

OUTPUT: produção

 

19- 'Those gains' in Paragraph 3 line 2 refers to 

a) higher profits for manufacturers.

b) increased speed of air travel.

c) more Chinese air passengers.

d) the reduced total of forecasts.

e) dwindling economic prospects.

 

Despite the lower forecast, China is expected to add 758 million new passengers for a total of 1.2 billion flyers. Those gains

Quais foram os ganhos (gain) da China? 758 milhões de novos passageiros aéreos (new  air passengers) chineses.

 

Read text 2 and answer questions 20-25.

Text 2

The advantage

 

1 CARE Acquiring a new aircraft is already a complex enough process. Acquiring a pre-owned aircraft can be an even more challenging task. The industry has its fair share of brokers and experts all willing to offer you the best deal in town but, regrettably, once you have signed and the aircraft is delivered, they tend to vanish as they move onto the next deal. Our philosophy is very different. Every Embraer aircraft we lease has passed through our own Embraer facilities. Every aircraft is treated with a level of service and care that can only come from those who built them in the first place.

 

2 SUPPORT In choosing one of our pre-owned aircraft, all of our customers share a common goal: to ensure that the aircraft delivered perform seamlessly from day one and continue to perform for many years to come. In response to this, we offer the Lifetime Program by Embraer. This program represents a first in the industry and is the result of a very detailed review between ECC and Embraer on how best to support our customers. The Lifetime Program is unique to pre-owned Embraer aircraft and offers a wide range of services from startup through operation.

 

3 RELIABLE So when an ECC pre-owned aircraft is offered for delivery to its new home you can rest assured that it will provide many years of happy, reliable service. Our focus does not end there since we value the relationships we build with our customers. Our Lifetime Program is testament to this. This is a unique and new service from Embraer to support our used aircraft. We invite you to learn, in greater detail, how it will not only enhance your operation, but also keep your Chief Financial Officer happy. Transparency in costs and flexibility in adapting to your needs. It is our way of showing that every Embraer aircraft we offer has our seal of approval. Coming from the manufacturer, that’s no small thing.

 

20- The main aim of the text is to convince potential customers that

a) experts dealing in planes always tell the truth about the planes they sell.

b) Embraer makes some of the best commercial planes in the world.

c) when buying an aircraft the main consideration should be cost effectiveness.

d) ECC and Embraer offer better after-sales service than other companies.

e) leasing is generally the most practical way of acquiring a new aircraft.

 

Qual é o diferencial da ECC e da Embraer? A tal vantagem (advantage) que o título indica? É que depois que a pessoa compra o avião e ele é entregue (delivered), as empresas não somem (vanish) como outras fazem. ECC e Embraer prezam o relacionamento (relationship) com os clientes (customers) e até possuem o Programa para Vida Inteira (Lifetime Program). Eles dão todo o suporte para que o avião usado (pre-owned) vendido funcione bem por muitos anos. Logo, devemos entender que o serviço pós-vendas (after-sales) deles é melhor do que o de outras empresas. Esse é o assunto central do texto, seu principal objetivo (main aim).

 

21- A pre-owned aircraft (#1 lines 2) refers to a plane that

a) is brand new.

b) has not yet left the production line.

c) is being sold second-hand.

d) will soon be delivered.

e) needs a guarantee.

 

TO OWN: possuir, ter, ser o dono

PRE-OWNED: que já foi de alguém

Se o avião já foi de alguém (pre-owned), ele está sendo vendido de segunda mão (second-hand).

 

22- The 'unique and new service' referred to in #3 line 6 is

a) faster delivery from the factory to the consumer.

b) maintenance throughout the life of the aircraft.

c) better technological accessories.

d) the company's last will and testament.

e) keeping the financial deal flexible.

 

Our Lifetime Program is testament to this. This is a unique and new service from Embraer to support our used aircraft.

Nosso Programa para a Vida Toda é prova disto. Este é um serviço único e novo da Embraer para apoiar a nossa aeronave utilizada.

 

Como expliquei na questão 20, o diferencial é o relacionamento pós-venda, com manutenção (maintenance) durante toda a vida (life) da aeronave (aircraft).

Olha a pegadinha na letra D! Uso de “testament” (testamento) para confundir os candidatos. O fato de uma palavra do texto aparecer na assertiva não a torna correta. O texto não fala em última vontade (last will) e testamento (testament) da empresa. TESTAMENT é usado no sentido de “prova”, algo que valida e dá certeza.

 

23- The word 'seamlessly' in #2 line 3 means

a) smoothly.

b) at full speed.

c) intermittently.

d) at a moderate pace.

e) imperfectly.

 

'SEAMLESSLY': perfeitamente, sem contratempos, suavemente (smoothly).

 

24- The pronoun 'they' occurs twice in #1 line 6, referring to

a) challenging tasks.

b) signed contracts.

c) aircraft.

d) bargains.

e) dealers.

 

The industry has its fair share of brokers and experts all willing to offer you the best deal in town but, regrettably, once you have signed and the aircraft is delivered, they tend to vanish as they move onto the next deal.

A indústria tem sua parcela de corretores e especialistas todos dispostos a oferecer-lhe o melhor negócio na cidade, mas, infelizmente, depois de ter assinado e da aeronave ter sido entregue, eles tendem a desaparecer enquanto avançam para o próximo negócio.

 

Quem tende a desaparecer (vanish)? Os corretores e especialistas (brokers and experts), ou seja, os revendedores, negociantes (dealers).

 

25- The expression " that’s no small thing" in Paragraph 3, last line could be replaced by

a) that's beneath our notice.

b) that's too small a detail to matter.

c) that's beyond our control.

d) that's quite something. Expressão usada para falar que algo é importante, interessante, impressionante.

e) that too hot to handle.

 

Questão que explora expressões idiomáticas. Se algo é “no small thing” (não é uma coisa pequena, irrelevante), trata-se de algo importante, interessante, impressionante (quite something).

 

Abs!

 

Gabriela

Profa. de Inglês/ Coach

*********************************************************************************************

Clique aqui para acessar minha FanPage no Facebook

Clique aqui para acessar meu Facebook pessoal

Meu canal no Youtube

Clique aqui para acessar meu Instagram 

Email: gabriela@pontodosconcursos.com      


Comentários

  • 22/03/2016 - Flavio
    Prof. Bom dia! Vc acha q a palavra word no lugar de WORLD na 1ª questão cabe recurso? Acontece q quando li a questão, pelo contexto parecia tratar-se de worLd, mas como estava escrito word, fiquei procurando a "palavra" economic growth no texto para tentar responder e acabei me confundindo.
  • 22/03/2016 - Prof Gabriela Knoblauch
    Flávio, se você errou, sem dúvida há margem para recorrer.
Comentar este artigo
MAIS ARTIGOS DO AUTOR
Compartilhar: